یک مبل خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

دوشنبه 10 مهر 1396
10:01
آرمان

خرید مبلمان، تنها به انتخاب مبلی با ظاهر دلخواه محدود نمی‌شود؛ این که مبلی انتخاب کنیم که رنگ و طرح مورد نظرمان را داشته باشد، یا اندازه‌اش متناسب با فضای منزل باشد بسیار مهم است. اما اینها تنها عوامل دخیل در انتخاب مبلمان نیستند و می بایست به موضوعات مهم تری نیز توجه کنیم.

خرید مبلمان، تنها به انتخاب مبلی با ظاهر دلخواه محدود نمی‌شود؛ این که مبلی انتخاب کنیم که رنگ و طرح مورد نظرمان را داشته باشد، یا اندازه‌اش متناسب با فضای منزل باشد بسیار مهم است. اما اینها تنها عوامل دخیل در انتخاب مبلمان نیستند و می بایست به موضوعات مهم تری نیز توجه کنیم.

نوع و جنس سازه مبلمان

در حال حاضر از دو نوع متریال بیشتر برای ساخت مبلمان استفاده می‌شود: چوب و فلز. چوب یکی از قدیمی‌ترین و شناخته‌شده ترین و به نوعی حتی محبوب‌ترین متریال ساخت مبلمان است. درخصوص مبلمان چوبی خوب قبلا بطور کامل و مفصل در کارگاه آموزشی انتخاب مصنوعات چوبی صحبت کرده‌ایم.

فلز بیشترین استفاده را در ساخت اسکلت مبلمان و میزها دارد. در مواردی ممکن است که در پایه‌ها و اتصالات مبلمان نیز از فلز استفاده شود. به دلیل مقاومت کمتر آلومینیوم، برای قطعه‌هایی که نیاز به قالب گیری دارند، یا نبشی‌ها و قطعات کوچک از این فلز استفاده می شود. اما برای اسکلت اصلی لازم است از فلزهای ضخیم‌تر که مقاومت بیشتری دارند، استفاده شود.

ویژگی های یک سازه خوب چیست؟

- تعادل داشته باشد. هنگام نشستن بر روی صندلی و یا مبل، نباید تکان یا لغزش احساس شود. همچنین شنیده شدن صدای غژ غژ از این محصولات نشانه این است که اتصالات به خوبی با یکدیگر متصل نیستند و این امر باعث دوام کم قطعه خواهد شد.

- در مبلمانی که از فلز درآنها استفاده شده، نباید از هیچ گوشه‌ای لبه فلز بیرون زده باشد. این امر می‌تواند به شما و یا پارچه مبلی و روکش مبل آسیب برساند.

- دسته صندلی باید ثابت و بدون تکان باشد.

- مبلمانی که قطعات قابل جدا شدن دارند، این امکان را فراهم می‌آورند که در صورت خرابی یک قطعه، همان را تعویض کنید و نیازی به تعویض کل مبلمان نخواهد بود.

رویه کوبی

بعد از سازه خوب، نوبت به رویه کوبی مناسب می رسد. در رویه کوبی بطور نرمال از اسفنج‌ها، الیاف ویسکوز، فوم و فنر استفاده می شود.

در صورتی که از فوم و فنر مناسب استفاده شده باشد، وقتی کف مبل را با دست فشار می‌هید باید به سرعت به حالت اولیه برگردد، در غیر این صورت مبلمان به زودی گود افتاده و از شکل اصلی خود خارج می‌شود. همچنین رویه کوبی مبل باید کاملا اندازه باشد و حالت افتاده یا شل نداشته باشد. درهنگام نشستن روی مبل نیز نباید احساس برجستگی در قسمت نشیمن یا تکیه گاه داشته باشید. قسمت تکیه‌گاه مبل نیز باید در تمام قسمت ها و گوشه‌ها به خوبی رویه‌کوبی شده باشد و آثار بیرون‌زدگی یا نامرتبی بر روی آن دیده نشود.

پارچه مناسب

طرح و رنگ پارچه در زیبایی و جذابیت محل زندگی شما تاثیر بسزایی دارد، اما در صورتی که که جنس پارچه مبلمان مرغوب نباشد، خیلی زود رنگ و رویش را از دست داده و شما مجبور به تعویض مبلمان یا دست کم روکش آن خواهید شد. جنس پارچه مبل باید به نوعی باشد که در برابر ساییدگی، لک، گرد و غبار و خراشیدگی مقاوم باشد.

ارگونومی

ساخت مبل باید ارگونومیک و یا به عبارت دیگر مهندسی شده باشد؛ این واژه بدین معناست که در استفاده دراز مدت از این وسایل، شما در عین راحتی و آسایش از لحاظ فیزیکی آسیب نخواهید دید. در ساخت مبلمان ارگونومیک استانداردهایی وجود دارد که باعث می شود بدون ایجاد فشار به مفاصل کاربر، آنها را در حالت‌های نشسته یا خوابیده در کمترین سطح آسیب نگه دارد. درصورتی که استانداردهای لازم در ساخت مبل، صندلی، تخت خواب و یا ... صورت نگیرد، به احتمال زیاد کمر، گردن و مفاصل شما دچار آسیب‌های جدی خواهد شد.


[ بازدید : 69 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به رویه کوبی مبل است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]